tirsdag 7. januar 2014

Julekjole & nyttårsforsetter

Ja, da viser kalenderen 2014 og jeg ser frem til et kreativt & givende år med mye strikking, litt hekling og forhåpentligvis mye mer søm.  Ett av min nyttårsforsetter er nemlig å tilbringe mer tid foran symaskinen. Og planen er å starte enklest mulig - så i tiden fremover så skal dere ikke se bort i fra at det blir mange klenex etuier, tampongfutural og puter... :-) Et sted må man jo begynne! Som jeg skrev om i dette innlegget, så har jeg slitt med Carpal Tunnel Syndrom en stund og jeg må dessverre innse at, selv med operasjon, så bør hendene mine få avlastning fra strikkepinnene i ny og ne.

Før jul strikket jeg julekjole til min datter på 3 år og det var en stor suksess: Mamma, den glitrer! En gullkjole! Oppskriften er fra Pickles. Jeg valgte å strikke den betraktelig mye kortere enn oppgitt lengde i oppskriften - jeg synes nemlig det er SÅ søtt med knekorte kjoler til små jenter. Jeg har dessverre ingen "in-action" bilder av frøkna med kjolen på, men her ser dere den pent hengt opp på en barnehenger.



1 kommentar:

  1. Så fin kjole:) har nyttårsønske om at jeg skal bli flink med symaskinen jeg også :) har prøvd meg litt, men jeg kan ikke si at jeg vet hva jeg driver med :)
    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett